<!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head> <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8474564113195893538\x26blogName\x3dwhen+I\x27m+on+queue\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://fahamokha90.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://fahamokha90.blogspot.com/\x26vt\x3d2843336287746015661', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

authorchatlinksarchivesgallery


Sunday, February 19, 2012
103. Edisi Khas: Birthday Cik Yan @ Sunday, February 19, 2012

0 note (s)

p/s: Untuk mendapatkan inspirasi menulis entri khas ini, aku mendengar lagu raya mendayu-dayu berulang kali hingga rasa nak muntah ( over eh )

Ahem.

Aku bukanlah the kind of hopeless romantic girl yang selalu mengarang karangan puitis berbunga untuk dibaca oleh penduduk yang faham bahasa Malaysia lagi-lagi yang aku kenal sebab aku pemalu. Okay tutup muka. Aku pun jadi pelik kenapa ada berani sangat menulis macamtu rupa untuk bacaan Cik Jazz bertarikh 8 Disember tahun lalu. Mungkin disebabkan keover-an Jazz menyambut birthday 21-nya membuatkan aku jadi sama teruja. ( ampun-ampun mbak ) Teringin nak buat kenyataan songsang buat otak tukang pembaca berfikir sikit, nak berayat berkias guna bahasa ibunda. Jadi untuk lebih adil, aku kenalah menulis skema entri khas untuk the one and only kawan baik tinggi lampai zaman sekolah menengah, Raihan Dayana Khamis :) 

I don't want this to end sadly so I'll try my best heh. ( weh, apa yang bestnya baca entry pasal orang menulis tentang kita? )

Habis 2007 aku tamat belajar dari salah sebuah sekolah menengah di Batu Pahat sebagai lepasan SPM yang terkontang-kanting membuat permohonan sambung belajar di lain tempat. Jadi kenangan terakhir aku tentang sekolah menengah memang yang baik-baik sahaja. Oleh kerana kenangan tersebut terhad dalam tempoh 5 tahun sahaja, aku jadi kurang gemar bila kamu bercerita tentang tambahan 2 tahun yang kamu orang jalani tanpa aku. Tak suka. Jadi aku diamkan diri ( ...dari Facebook lulz ) Okay macam budak-budak sungguh.

Aku refresh dan aku refresh lagi kenangan zaman sekolah. Dan dalam kenangan aku cuma ada situasi 5A yang bising dengan dijaga ketua kelas Helmi, si jejaka terlajak, penolong Farhanah Ahmad yang sweet-sweet gitu dan beberapa entiti-entiti lain, kkslaipoyokorangtaulabdkcinatuetc. Raihan Dayana seingat aku adalah pelajar hardworking terutamanya sewaktu kelas BI nak-nak lagi apabila dia menjadi favorite student Cikgu Hawa. Iya, favorite student yang selalu terpilih membaca poem dalam buku teks haha. Jadi Yan agak skema bila berada di kelas tersebut tapi Tika lebih skema dari itu. Dekat kelas-kelas atas ni memang ramai yang skema, tak boleh ke semua orang rilek macam kita ni kan Jazz? *tetibe* Ingat tak bila kita ponteng kelas tambahan Fizik lepas tu lepak depan tangga dengan muka tak bersalah siap dengar cerita hantu lagi. Cool gile kita zaman tu. ( self-adoring lol )

Yan kau ingat tak lagi surat bersampul coklat yang kau bagi kat aku tahun 2005, siap bertulis amaran "Jangan dibuka sekarang. Buka 10 tahun akan datang." Kalau kau memang arif tentang aku, kau mesti dah tahu kan aku dah mungkir janji, aku dah lama buka surat tu mwahaha ( yang dalamnya bertulis: Hai dah 10 tahun ke ni, jangan bohong eh. ) Dalam surat tersebut kau sangat kebudak-budakkan dengan mengucapkan selamat berbahagia kepada aku dan mengosipkan aku dengan mamat ntah sape-sape ntah. Heish hahaha. 

Aku tak tahu kenapa dulu kita ada banyak waktu sengang untuk buat surat-surat macam ni, memang dapat disahkanlah kita berlima ini memang kurang belajar zaman sekolah dulu. Surat perjanjian lepasan SPM dengan due date tahun 2013 adalah reunion paling dekat. Yang lain-lain termasuklah Perjanjian Perkahwinan tu agak payahla nak ditunaikan buat masa terdekat ni hahahah lainlahkalaukaudahadacalonnakkenalkan Truth be truth we were just the sort of girls who wanna make fun last for hours kan? :) Terima kasih lah kawan, zaman sekolah aku memang yang paling best. Because no matter how terrible it was every experience, every pass story was so amazing indeed (: Mesin apakah yang boleh putar masa balik semula? Takde. But when the past has gone it doesn't mean we've lost our happiness. Happiness is not a memories, its everywhere :) Dimana-mana.

I wish you a plenty of happiness and happiness long this year. What else? Virtual hugs. Selamat hari lahir ke-22 kawan :D

p/s: Ye aku tahu aku memang takda gambar lain dah. Ini je la kitar semula. Zaman 2000-an dulu mana ada duit nak beli filem-filem ni semua ( alasan what the penguin )


Labels: ,


Older | TOP | Newer

P/S
☆彡☆彡☆彡


001_23

You've read my thought. If only I can read yours..